sluiten
Home Interviews met onze franchisers
Franchisenemer Sander Volger van Hypotheek Visie Amsterdam Buikslotermeerplein

Franchisenemer Sander Volger

Samen met zijn schoonvader Ben Pijnappel, staat Sander Volger aan het hoofd van Hypotheek Visie Amsterdam Buikslotermeerplein. In 2003 is Ben de vestiging gestart en een jaar later sloot Sander bij hem aan. In eerste instantie om zijn afstudeerscriptie te schrijven, maar hij vond het zo leuk, dat hij is blijven plakken. Over twee jaar gaat Ben met pensioen en neemt Sander het volledig van hem over. Maak kennis met de enthousiaste franchisenemer Sander Volger.

Sander Volger van Hypotheek Visie Amsterdam staat klaar om met jou op zoek te gaan naar de hypotheek die bij jou past.

Sander, kun je iets over jezelf vertellen?
Ik ben Sander, 38 jaar en woon samen met Marlous. Marlous is de dochter van Ben. Zij is ook werkzaam op de vestiging. Samen hebben we een zoon van 12 jaar. We wonen samen in Landsmeer, net buiten Amsterdam Noord. Ik ben binnen vijf minuutjes op de vestiging, dus het is super om hier te werken en daar te wonen.

Waar ligt voor jou de uitdaging als hypotheekadviseur?
“De uitdaging ligt bij het helpen van de klant. Uiteindelijk heeft iedere klant zijn eigen wensen en behoeftes. Het is heel leuk om de klant te helpen met het vinden van de juiste hypotheek. We bekijken dus echt het totaalplaatje en niet alleen maar die zak met geld. In de huidige tijd is het vinden van een woning, het bieden en zorgen dat je het beste voorstel doet, bijna nog belangrijker dan die zak met geld voor elkaar krijgen.”

Hoe zou je Hypotheek Visie in het kort omschrijven?
“Collegiaal. Vooral hier in de omgeving hebben we veel contact met onze collega’s. Maar ook vanuit het hoofdkantoor wordt alles heel goed verzorgd. Zeker de laatste jaren zie je dat ze de digitalisering en alles daaromheen heel goed oppakken. Wij hoeven ons alleen maar bezig te houden met het kantoor, en alles daaromheen regelt het hoofdkantoor voor ons. Dat is heel fijn.”

Waar let je op bij het adviseren van klanten?
“De wens van de klant staat centraal. Maar het moet uiteindelijk wel toepasbaar zijn. Daarmee bedoel ik dat de maandlasten en de vorm van de hypotheek wel moeten passen. We krijgen best veel jonge mensen hier die uiteindelijk – het is toch Amsterdam – een behoorlijk bedrag moeten gaan neerleggen voor het kopen van een woning. Dan ga je toch kijken of het wel betaalbaar is voor iemand. Het is leuk om 500.000 euro te lenen, maar ze moeten er wel rekening mee houden dat daar ook een bepaalde maandlast bij hoort. Ik kijk niet alleen naar wat de klant maximaal kan lenen, maar ook naar wat de klant eigenlijk maximaal per maand wil betalen. Dat proberen we in evenwicht te brengen. En met die gekke overbiedingen op dit moment, moeten we af en toe echt wel op de rem trappen en de vraag stellen of het de klant wel echt waard is.”

Wat is je mooiste herinnering uit de afgelopen jaren bij Hypotheek Visie?
“Dat je klanten ziet terugkomen. Mensen beginnen met een appartement en uiteindelijk gaan ze steeds een stapje verder. Ze stichten een gezinnetje en komen dan vervolgens weer naar ons voor een eengezinswoning. En gelukkig komen er ook nog steeds nieuwe klanten! We blijven elk jaar groeien in het aantal hypotheken.

Bovendien hebben we een heel fijn team dat al lang samenwerkt. Ben werkt er al 17 jaar, ikzelf ongeveer 16 jaar en Marlous werkt er inmiddels ook al 15 jaar. Daarnaast is een goede vriendin van Marlous, Mariëlle, al 8 jaar werkzaam als managementassistente en is Wesley, een voetbalmaatje van mij, hier ruim 9 jaar geleden begonnen met een meeloopstage. Die is nu uiteindelijk adviseur. We zijn een vrij hecht team en daar ben ik best trots op!”

Hoe zie je de toekomst bij Hypotheek Visie voor je?
“Die zie ik heel rooskleurig! Uiteindelijk zien we dat we door middel van veel online marketing, we gelukkig nog steeds veel afspraken krijgen. En hoe meer afspraken wij op kantoor krijgen, hoe meer mogelijkheden je hebt om mensen te adviseren en hypotheken af te sluiten!”