">
Woonsituatie
Hypotheek en rente
Hypotheek
Laatst bekeken
Ja, het oversluiten van je hypotheek hoef je niet via dezelfde partij te doen. Je sluit namelijk een volledig nieuwe hypotheek af. Laat je wel goed adviseren. Bij oversluiten komen diverse kosten (taxatie-, notaris-, afsluitkosten en eventueel boeterente) om de hoek kijken, die het misschien minder interessant maken. Vraag de financieel adviseur van Hypotheek Visie om een advies.
Als je van een geldverstrekker een hypotheekofferte ontvangt, heb je meestal 2 weken de tijd om deze te tekenen. Is de offerte eenmaal getekend, dan heb je nog te maken met de geldigheidsduur van de hypotheekofferte. Het duurt namelijk nog even voordat je naar de notaris gaat en de woning en je hypotheekakte passeert. De geldigheidsduur in de offerte geeft aan hoe lang de aangeboden rente geld.
Er zijn veel kosten gemoeid bij het kopen van je (eerste) huis. Officieel gaat het hier om de overdrachtskosten en de notariskosten, maar ook andere kosten, zoals de kosten voor je hypotheekadviseur, makelaar en taxatie worden hier vaak bij gerekend. Deze kosten lopen snel op. In de regel gaat het hier vaak om 4 tot 6% van de aankoopprijs. Bij Hypotheek Visie kun je onder andere bekijken hoe je deze kosten het beste kunt financieren.
Hoe lang het traject van aanvragen van de hypotheekofferte tot het passeren van de hypotheek bij de notaris duurt, is geheel afhankelijk van jouw wensen, mogelijkheden en van andere partijen zoals een hypotheekverstrekker of verzekeraar. Bij Hypotheek Visie is het niet mogelijk om een offerte via internet aan te vragen. Wel bieden we online webcam advies, zodat je het traject ook vanaf de keukentafel kunt doorlopen.
Je kunt hier eenvoudig je maximale hypotheek berekenen. Deze rekentool geeft je een indicatie van hoeveel je kunt lenen voor je huis. Voor meer inzicht in jouw persoonlijke situatie adviseren wij een afspraak te maken. Het is bij Hypotheek Visie ook mogelijk om online hypotheekadvies te ontvangen.
Ja hoor. Er zijn verschillende mogelijkheden. Lees meer over ZZP'er of zelfstandig ondernemer en een hypotheek.
De hypotheekrente is alleen aftrekbaar als het geleende geld ook bestemd is voor aankoop, verbouwing of verbetering van je eigen woning. Heb je bij de verkoop van je huis een overwaarde en gebruik je deze niet voor de aankoop van een nieuwe woning dan is de rente niet aftrekbaar. Gebruik je de lening of een deel daarvan voor iets anders, bijvoorbeeld voor het kopen van een auto of het aflossen van een persoonlijke lening, dan is de rente (over dat deel van de lening) niet aftrekbaar. Lees meer over de hypotheekrenteaftrek
Als je een lage hypotheek hebt afgesloten, en je wil deze meenemen bij een verhuizing, is dit vaak gewoon mogelijk. Veel hypotheekverstrekkers hebben namelijk een verhuisregeling. Die regeling zorgt er voor dat je jouw hypotheek gewoon mee kunt nemen naar je volgende koophuis.
Nee hoor. Ook met een tijdelijk contract, als flexwerker of als zelfstandig ondernemer is het mogelijk een hypotheek af te sluiten. Belangrijk is dat je kunt aantonen dat je de laatste jaren een constant inkomen hebt gehad. Met een tijdelijk contract kun je je werkgever eventueel ook een intentieverklaring laten ondertekenen waarin hij aangeeft het tijdelijke dienstverband te zijner tijd om te zetten in een vast dienstverband. Een hypotheek afsluiten is dan geen probleem.
Het advies van een Hypotheek Visie-adviseur is onafhankelijk en objectief. Dit houdt in dat je kunt kiezen uit vrijwel alle producten die er op de markt te vinden zijn, ongeacht van welke bank of verzekeraar dit product afkomstig is. Daarnaast kunnen wij verschillende aanbieders combineren wat voor jou voordeliger kan zijn. Dat maakt het vinden van een hypotheek die perfect aansluit op je persoonlijke situatie wel zo makkelijk.
De hypotheekrente is continu in verandering. Als je de meest recente hypotheekrentes wil zien, ga dan naar onze hypotheekrentevergelijker. Deze tool laat zien hoe hoog de rente nu is. Hypotheek Visie is onafhankelijk en vergelijkt bijna alle aanbieders zodat jij een hypotheek afsluit die past bij jouw situatie.
Er zijn veel verschillende constructies te bedenken. Welke hypotheek (bijvoorbeeld een lineaire- of annuïteitenhypotheek) bij jou past is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en verschillende andere factoren. Het is altijd verstandig om je in te lezen over de verschillende hypotheekvormen voordat je een hypotheek afsluit. Of je laat je informeren door één van de hypotheekadviseurs van Hypotheek Visie.
Wanneer je ontevreden bent over bepaalde zaken tijdens het adviestraject en heb je een serieuze klacht, dan kun je dit melden bij een medewerker van de betreffende vestiging. Deze zal je vragen de klacht op schrift te stellen. Na ontvangst van jouw klacht ontvangt je een ontvangstbevestiging waarin je wordt geïnformeerd over de termijn waarbinnen wij verwachten je klacht op te kunnen lossen. Uitgangspunt is dat de klacht zo snel mogelijk wordt beantwoord. We streven ernaar dat de klacht binnen één maand naar tevredenheid is afgewikkeld.
Indien je niet tevreden bent over de afwikkeling kun je de centrale organisatie hiervan in kennis stellen. Hiervoor kun je je schriftelijk wenden tot: Hypotheek Visie Centrale B.V., t.a.v. de afdeling Legal & Compliance, Postbus 429, 5680 AK in Best of per e-mail: klachtenprocedure@hypotheekvisie.nl.
Ook hier registreert men de klacht en wordt contact opgenomen met de vestiging waar je bent geadviseerd om de standpunten van beide partijen helder te krijgen. Indien nodig zal contact met je worden gezocht voor aanvullende informatie. De afdeling Legal & Compliance van Hypotheek Visie Centrale B.V. fungeert altijd als contactpersoon voor degene die de klacht heeft ingediend en tracht op basis van hoor en wederhoor te bemiddelen in de afwikkeling van de klacht. De klacht zal schriftelijk worden afgehandeld.
Mocht je niet tevreden zijn over deze bemiddelingspoging dan heb je de mogelijkheid jouw klacht binnen drie maanden voor te leggen aan het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële dienstverlening (KiFid). Voor het indienen van jouw klacht en/of uitleg over de klachtenregeling kun je terecht op de website www.kifid.nl.
Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.