Woonsituatie
Hypotheek en rente
Hypotheek
Laatst bekeken
Ja, het oversluiten van je hypotheek hoef je niet via dezelfde partij te doen. Je sluit namelijk een volledig nieuwe hypotheek af. Laat je wel goed adviseren. Bij oversluiten komen diverse kosten (taxatie-, notaris-, afsluitkosten en eventueel boeterente) om de hoek kijken, die het misschien minder interessant maken. Vraag de financieel adviseur van Hypotheek Visie om een advies.
Als je van een geldverstrekker een hypotheekofferte ontvangt, heb je meestal 2 weken de tijd om deze te tekenen. Is de offerte eenmaal getekend, dan heb je nog te maken met de geldigheidsduur van de hypotheekofferte. Het duurt namelijk nog even voordat je naar de notaris gaat en de woning en je hypotheekakte passeert. De geldigheidsduur in de offerte geeft aan hoe lang de aangeboden rente geld.
De hypotheekrente is alleen aftrekbaar als het geleende geld ook bestemd is voor aankoop, verbouwing of verbetering van je eigen woning. Heb je bij de verkoop van je huis een overwaarde en gebruik je deze niet voor de aankoop van een nieuwe woning dan is de rente niet aftrekbaar. Gebruik je de lening of een deel daarvan voor iets anders, bijvoorbeeld voor het kopen van een auto of het aflossen van een persoonlijke lening, dan is de rente (over dat deel van de lening) niet aftrekbaar. Lees meer over de hypotheekrenteaftrek
Hypotheek Visie is onafhankelijk en werkt samen met bijna alle aanbieders (banken en verzekeraars). Hierdoor kunnen wij jou altijd de gunstigste rente en voorwaarden aanbieden die passen bij je persoonlijke situatie. Op onze website vind je een actueel overzicht van de huidige hypotheekrentes.
Het advies van een Hypotheek Visie-adviseur is onafhankelijk en objectief. Dit houdt in dat je kunt kiezen uit vrijwel alle producten die er op de markt te vinden zijn, ongeacht van welke bank of verzekeraar dit product afkomstig is. Daarnaast kunnen wij verschillende aanbieders combineren wat voor jou voordeliger kan zijn. Dat maakt het vinden van een hypotheek die perfect aansluit op je persoonlijke situatie wel zo makkelijk.
Hoe lang het traject van aanvragen van de hypotheekofferte tot het passeren van de hypotheek bij de notaris duurt, is geheel afhankelijk van jouw wensen, mogelijkheden en van andere partijen zoals een hypotheekverstrekker of verzekeraar. Bij Hypotheek Visie is het niet mogelijk om een offerte via internet aan te vragen. Wel bieden we online webcam advies, zodat je het traject ook vanaf de keukentafel kunt doorlopen.
Ja hoor. Er zijn verschillende mogelijkheden. Lees meer over ZZP'er of zelfstandig ondernemer en een hypotheek.
Hoe lang het traject van aanvragen van de hypotheekofferte tot het passeren van de hypotheek bij de notaris duurt, is geheel afhankelijk van jouw wensen, mogelijkheden en van andere partijen zoals een hypotheekverstrekker of verzekeraar. Bij Hypotheek Visie is het niet mogelijk om een offerte via internet aan te vragen. Wel bieden we online webcam advies, zodat je het traject ook vanaf de keukentafel kunt doorlopen.
Wanneer je ontevreden bent over bepaalde zaken tijdens het adviestraject en heb je een serieuze klacht, dan kun je dit melden bij een medewerker van de betreffende vestiging. Deze zal je vragen de klacht op schrift te stellen. Na ontvangst van jouw klacht ontvangt je een ontvangstbevestiging waarin je wordt geïnformeerd over de termijn waarbinnen wij verwachten je klacht op te kunnen lossen. Uitgangspunt is dat de klacht zo snel mogelijk wordt beantwoord. We streven ernaar dat de klacht binnen één maand naar tevredenheid is afgewikkeld.
Indien je niet tevreden bent over de afwikkeling kun je de centrale organisatie hiervan in kennis stellen. Hiervoor kun je je schriftelijk wenden tot: Hypotheek Visie Centrale B.V., t.a.v. de afdeling Legal & Compliance, Postbus 429, 5680 AK in Best of per e-mail: klachtenprocedure@hypotheekvisie.nl.
Ook hier registreert men de klacht en wordt contact opgenomen met de vestiging waar je bent geadviseerd om de standpunten van beide partijen helder te krijgen. Indien nodig zal contact met je worden gezocht voor aanvullende informatie. De afdeling Legal & Compliance van Hypotheek Visie Centrale B.V. fungeert altijd als contactpersoon voor degene die de klacht heeft ingediend en tracht op basis van hoor en wederhoor te bemiddelen in de afwikkeling van de klacht. De klacht zal schriftelijk worden afgehandeld.
Mocht je niet tevreden zijn over deze bemiddelingspoging dan heb je de mogelijkheid jouw klacht binnen drie maanden voor te leggen aan het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële dienstverlening (KiFid). Voor het indienen van jouw klacht en/of uitleg over de klachtenregeling kun je terecht op de website www.kifid.nl.
Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.
Hypotheek Visie gebruikt cookies (en andere technieken) en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website, onder andere om deze te analyseren en te verbeteren.